Coretan si gadis kecil dengan dunia besarnya .



Wednesday, 29 August 2012

hanya mampu berdiam.


pelik tapi benar.

Di mukabuku macam ok jak tapi bila di kelas macam tak kenal 1 sama lain langsung !. APA ba ni ? o.0

apa kau cakap ? kau jaga hati ku ? NO ! u not.
itu ka yg kau ckp kau jga hati org sedangkan kau tak pernah tegur? itukah yang kau katakan kau jaga hati org sdgkan kau berkata yg buruk dibelakangnya?itukah yang kau katakan kau menjaga hatinya sedangkan kau lebih senang membuka aib nya dgn org laiN? is that what you call care ?? huh ?

jujur aku katakan disini aku tak pernah buruk-2kan kau.jujur aku katakan aku tak pernahlah cakap belakang pasal kau.

aku tidak pernah berkata sembarangan , aku pernah bercerita dengan kawan yang mungkin kau anggap kawan dari dulu konon. Dia yang lebih memburukkan kau depan ku, aku tak tahu pula jika di depan mu dia seperti mana , tapi yang pasti aku telah lama mengenalnya dan rasanya aku lebih kenal perangai nya.
aku tak salahkan kau jika kau enggan berkawan dengan ku. aku tak salahkan keadaan . jujur aku tak salahkan sesiapa.

jika beginilah ceritanya. aku hanya mampu menadah tangan ini dan berdoa pada yang diatas agar membaiki segalanya dah  biarlah waktu yang menjawab segalany.

p/s : mengharap semuanya kembali kepada asal.

Saturday, 18 August 2012

THE DAY !!

say alhamdulilah . alhamdulilah syawal dah tiba :D
yeah ! raya raya . Dush Dush Dush *bunyi mercun*  :DD


Jumpa lagi wahai si bulan ramdhan yang penuh dengan berkah. *insyallah
terima kasih Ya Allah , engkau menizinkan dan memberi peluang kepada hambamu ni untuk bernafas di dunia yang bersikap sementara ini.
alhamdulilah aku masih boleh melihat , berjalan bercakap , mempunyai paras, alhamdulilah , ku panjatkan jutaan kesyukuran padamu ya Allah .
ntah bila aku bangun besok semuanya itu masih bersamaku atau tidak . Insyallah , aku akan bersyukur dengan setiap apa yang diberinya .


Ya ALLah , sesungguhnya engkau tuhan ku, sesungguhnya aku adalah hamba mu.
sesungguhnya yang baik itu datang dariMU dan segala yang buruk itu datang dari ku.
Ya Allah engkau kasihi lah ayahku yang berada di sana ya Allah seperti mana dia mengasihi ku.
engkau jauhilah dia drpd api neraka mu ya Allah , engkau masukkanlah dia di dalam golongan orang-orang yang beriman ya allah . Amin

AL-FATIHA ....

aku sedih bila lihat korang bermain atau bermanja dengan ayah kamu. sebak hati wei :'')
bersyukurlah kamu merasa kasih sayang ayah .

tapi apa-apa pun aku tetap bersyukur sebab aku ada mak yang baik , yang tabah , aku tahu tak senang bagi seorang ibu tunggal nak besarkan 5 orang anaknya . but my mom did . :D
mak aku memang seorang yang tabah , apa  tak nya dia besarkan 5 org ank dia dgn usha dia sndri, aku tahu dia selalu mahu buat yang terbaik untuk kami tu pasal la kadang-2 lambat pulang , sebab sibuk dengan kerja . alhamdulilah kami langsung tak rasa terabai ,dia pandai cari masa untuk luangkan masanya dengan kami,
 i'm proud with u mom . :* for you

oklah korang, i've to go ! malam ni nak baca doa syukur soo !
goodnight  and ! selamat hari raya maaf zahir dan batin .
Peace :DD

Wednesday, 15 August 2012

tiga malam

asalamualaikum :)
apa khbar? sihat ? untungla klu sihat ,
aku ? aku kurang sihat . 
tiga malam . tiga malam dah aku merana dengan sakit ni, tapi apa pun aku bersyukur , terima kasih tuhan kerana memberikan aku cubaan mu ini, 
hari semakin hari aku semakin teruk (tak la teruk mana )
semua ni sebab kelalaian aku sendiri, aku yang lalai menyimpan ubat ku . arghhh . ya tuhan betapa lalai nya hamba mu ini ,

aku cuba ,aku cuba merahsiakan tapi lama kelamaan semuanya menjadi jelas.

hari pertama : 

selesma . ya , sakit biasa jak pun , so ak go on la dgn aktiviti seharian ku .
tapi bila dah pukul 10 malam , selesma aku menjadi teruk, then aku terus pergilah buat teh panas, 
and alhamdulilah kurang2 dah sikit so aku pon masuk la tidur.
Di sekolah : awal pagi hidung aku dah pun melelehkan lendiran dri hidung ku. euw ! and non-stop ak bersin
 -,.-

hari kedua :
semakin teruk . sebab kemarin aku pulang naik bas mini y b'air-con,
ok tak ka palui tu bas pi kasi full air nya, hue, aku dah la selesma , kena-2 pula angin sejuk tahap gaban macm tu dah sah-2 la aku makin teruk. sampai rumah jak terus mandi, selang beberapa jam suhu badan aku dah mulai naik, aku batuk-2 , nafas aku sesak, ok aku punyalah setangah mati cari mna ubt asma tu , tapi takda juga, hue, malangnya -..-''
1 malam aku tak dpt nk tidur sebab naku memang susah nak bernafas time tu. dan keesokannya memang la aku lemah , suhu badan naik , dgn batuk-2  dgn hidung yg berhingus lagi, memang tak a aku sekolah, tapi aku teruskan jak niat posa dan alhamdulilah sampai juga.
oyah . 1 ari aku terlantar kat katil jak . tapi ! tapi, terima kasih pada orang tu sebab susah jak mahu hantarkan ubat , thanks , di hargai :)

hari ketiga :
aku dah makan ubat yg orang tu bagi, tapi sebiji jak, alhamdulilah berkesan . 
thanks awak ! :D
suhu badan aku dah turun , cuma batuk-2 ni jak yg nampaknya semakin teruk, tak pa la , cobaan kan . 
apa apa pun aku berusaha agar puasa aku tak kan pecah ,yeah ! 

p/s :: wei doa kan aku sembuh wei, 

Monday, 6 August 2012

Coretan Hidup



Hello Wello Sello ?
asalamualaikum hamba Allah ! :)
Kehidupan bagaikan roda.
ianya berputar kadng di atas kadang di bawah,

kehidupan bagaikan cahaya lilin,

ianya bercahaya namun harus dijaga selalu dengan penuh berhati-2 jangan sampai apinya tepadam. 



Aku seperti orang si penjaga lilin itu, akan terus berusaha menjaga cahaya itu terus menyala agar perjalanan hidupku terus diterangi oleh cahaya lilin itu.

 Namun persoalannya, apakah aku mampu menjaga cahaya lilin itu sendiri ?



Mungkin aku bisa , tapi aku masih memerlukan orang sekeliling ku untuk menyalakan cahaya lilin itu jika cahaya lilin  itu terpadam di tiup dek angin atau diludah dek hujan .



Maaf, bahasa ku mungkin berkias , tapi sebenarnya aku hanya mampu mengungkapkan kata kehidupan melalui kata kias ini.

 aku bukanlah seorang kaunselor yang mampu memberi bimbingan pada orang lain kerana diri ku sendiri belum tentu boleh mengurus diriku dengan baik .

 Aku berjanji dengan diriku sendiri akan berbakti pada ibuku, membahagiakan ibuku sebelum aku membahagiakan diriku sendiri. itulah janji seorang anak kepada dirinya sendiri.so dear my beloved mom, that BAD DREAM make me realized , that I should aperciate you as my mother. I will take cre of you and i will pay back all the kind and love that you gave me since am baby.i will, i promise you. believe in me C':  x