Coretan si gadis kecil dengan dunia besarnya .



Thursday, 13 December 2012

hello to new me :)

mimpi buruk telah tamat. masanya aku mulakan hidup baru .

NEW CHAPTER BEGAN ...

Sunday, 11 November 2012

 tak tahu nak cakap apa. '
kami dah 9 bulan. 
alhamdulillah ! 
terima kasih Allah masih kekalkan hubungan ni. 

gembira dengan siDia :)

Sunday, 4 November 2012

tiktok ! ! !


esok SPM !!!
arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!

first paper, first day !! 

HARAP SEMUA BERJALAN LANCAR ! 

amin ..

Mungkin bukan hanya aku yang merasakan perasaan ini. namun semua calon SPM akan merasakan perasaan ini..

Ya tuhan , hanya kepada-Mu ku berserah , 
sesungguhnya segala yang baik itu datangnya dari-mu
dan segala yang buruk itu datangnya daripada ku, hambamu.
maka itu aku pohon perlindungan dari mu Ya Allah.
sesungguhnya aku hambamu yang lemah .

Sunday, 28 October 2012

satu malam [part 2] :

Aku tidak pernah menyangka akan menjalani cerita hidup sebegini.
kenapa ? 

sebab rasanya cerita hidupku seperti jalan cerita novel, 
ya novel. sebuah novel yang pernah aku baca , sebuah 
novel yang aku pinjam dari si dia sebelum dia bergelar
yang istimewa di hati ini.Novel yang berjudul ''Diam-diam rindu''

pernah baca ka ? 
 novel itu menceritakan tentang seorang gadis yang telah dilukai hatinya oleh bekas kekasihnya
dan jerak utk bercinta , namun kehadiran sahabat lamanya telah membuka hatinya kembali
untuk merasakan kehangatan cinta yang telah lama hilang di dalam dirinya.

serrr !! tapi yang bestnya, cerita tu berakhir dengan happy ending ... Biasalah novelkan..


berbeza dengan cerita  aku dan dia.

cerita kami penuh dengan dugaan ,
tadi aku baru jak dapat khbar yang buruk mengenai hubungan kami.
entah dari mana khbar angin tu muncul.
khabar angin yang telah menjatuhkan maruah aku sebagai seorang gadis.

aku tak tahu siapa yang terlalu bijak dan dengki dgn hubungan ni.
seingat aku , aku tak pernah buat salah dengan orang.
atau berkata sembarangan di belakang .
ntah kenapa boleh wujudnya cerita ini.

orang yang tidak mengenali aku dan dia pasti percaya akan cerita itu.
aku yakin.
tapi aku tidak yakin sama ada orang yang mengenali kami tidak akan percaya cerita itu.

ntahlah aku hanyaa mampu berserah kepada Allah ,
jika dengan cubaan ini dapat menguji keimanan ku,
aku terima dengan ikhlas dan redha dengan apa yang akan terjadi.

Sesungguhnya Allah maha melihat dan mendengar,
sesungguhnya Allah tidak pernah tidur .

Wahai orang beriman , janganlah kau butakan hati mu dengan hasutan syaitan dan kehendak nafsu mu.

Saturday, 27 October 2012

Satu malam [part 1]




Satu malam yang penuh dengan perasaan marah .

Satu malam yang penuh dengan perasaan rindu .

Satu malam yang penuh dengan perasaan bersyukur kepada ilahi .

Malam ni, malam ni aku duduk kesepian tanpa sesiapa menemani.
sedang aku duduk di tepi jendela menyaksikan bulan dan bintang, aku terkenang akan cerita cinta ku,
cerita cinta antara aku dan si dia  .
sungguh indah.

Tuesday, 9 October 2012

keluhan hati



Hello wello sello thre :)

assalamualaikum. i am back ! i am back . and i am awesome !

[*chop ! apa aku merepek ni =..=]

ehem..ehem..

pejam kelip pejam kelip, eh dah nak dekat SPM dah . yep SPM !!
seram ka bunyinya ? tak seram lah bagi yang telah lalui , tapi ia nya seram bagi pelajar yang AKAN menduduki peperiksaan BESAR ni.. SANGAT!!

bila SPM dah nak dekat pasti ramai pelajar spm yang berubah kan ? contohnya dari segi pembelajaran , sekarang ni semua pelajar spm tengah strugle kan ? dan pastinya sekarang ni ramai pelajar spm yang mulai menjaga adap percakapan mereka dengan orang yang lebih tua dari mereka kan ? [ say it yes  ! haha ]

But for me, thre is  a little bit different , for me bila tahap kesabaran dah habis dan bila hati ini tidak boleh menahan akan perasaan yang terbuku di dalam dada maka meledak la ia seperti gunung berapi  !
kenapa aku cakap macam ni ? sebab seorang guru yang bernama [rahsia] telah menguji tahap kesabaran ku selama 1 tahun 10 bulan ini !

Maaf , awal kata yang hanya mampu aku katakan . Bukan niat ku untuk bersikap kurang ajar tapi aku cuma menjawab apa yang di tanya , tapi kenapa harus kau[cikgu] yang panas ? ada sedikit kemuskilan di situ .

Menjadi seorang guru tidakla muda seperti yang disangka , yep dan aku akui itu,
menjadi seorang guru memang besar tanggungjawab nya, menjadi seorang guru haruslah mendoakan kesejahteraan muridnya , menjadi  seorang guru haruslah punya sikap yang amanah , menjadi seorang guru haruslah mempunyai sikap yang berdedikasi , sabar dan berakhlak .

kenapa ?

kerana seorang guru itu bak ibubapa kedua kepada murid di sekolah , jika guru itu tidak baik akhlaknya maka tidak baiklah akhlak muridnya. murid akan mencontohi gurunya, kenapa ?
itulah sikap remaja sebenarnya bila mencari identiti sebenar mereka .

[*aku merepek lagi]

seorang guru yang hanya mengambil kesempatan atas pelajar nya adalah tidak bertanggungjawab.
seorang guru yang hanya mendoakan keburukan dengan menggunakan kata kesat dan menyumpah muridnya adalah tidak berakhlak baik.
seorang guru yang hanya mementingkan diri sendiri dan mengambil kesempatan atas apa yang di amanah kan adalah seorang yang tidak amanah .

menjadi guru memang mudah dan senang , namun menjadi guru juga  mempunyai tanggungjawab yang sangat berat.

sekiranya guru itu hanyalah makan gaji buta , dan mengambil kesempatan atas kemudahan maka HARAMlah duit gajinya itu.

so , aku tak memang tak salahkan kerajaan jika kerajaan cakap yang '' guru malaysia tidak berkualiti"
kerana sesetengah guru memang tiada kualiti nya.





Wednesday, 29 August 2012

hanya mampu berdiam.


pelik tapi benar.

Di mukabuku macam ok jak tapi bila di kelas macam tak kenal 1 sama lain langsung !. APA ba ni ? o.0

apa kau cakap ? kau jaga hati ku ? NO ! u not.
itu ka yg kau ckp kau jga hati org sedangkan kau tak pernah tegur? itukah yang kau katakan kau jaga hati org sdgkan kau berkata yg buruk dibelakangnya?itukah yang kau katakan kau menjaga hatinya sedangkan kau lebih senang membuka aib nya dgn org laiN? is that what you call care ?? huh ?

jujur aku katakan disini aku tak pernah buruk-2kan kau.jujur aku katakan aku tak pernahlah cakap belakang pasal kau.

aku tidak pernah berkata sembarangan , aku pernah bercerita dengan kawan yang mungkin kau anggap kawan dari dulu konon. Dia yang lebih memburukkan kau depan ku, aku tak tahu pula jika di depan mu dia seperti mana , tapi yang pasti aku telah lama mengenalnya dan rasanya aku lebih kenal perangai nya.
aku tak salahkan kau jika kau enggan berkawan dengan ku. aku tak salahkan keadaan . jujur aku tak salahkan sesiapa.

jika beginilah ceritanya. aku hanya mampu menadah tangan ini dan berdoa pada yang diatas agar membaiki segalanya dah  biarlah waktu yang menjawab segalany.

p/s : mengharap semuanya kembali kepada asal.

Saturday, 18 August 2012

THE DAY !!

say alhamdulilah . alhamdulilah syawal dah tiba :D
yeah ! raya raya . Dush Dush Dush *bunyi mercun*  :DD


Jumpa lagi wahai si bulan ramdhan yang penuh dengan berkah. *insyallah
terima kasih Ya Allah , engkau menizinkan dan memberi peluang kepada hambamu ni untuk bernafas di dunia yang bersikap sementara ini.
alhamdulilah aku masih boleh melihat , berjalan bercakap , mempunyai paras, alhamdulilah , ku panjatkan jutaan kesyukuran padamu ya Allah .
ntah bila aku bangun besok semuanya itu masih bersamaku atau tidak . Insyallah , aku akan bersyukur dengan setiap apa yang diberinya .


Ya ALLah , sesungguhnya engkau tuhan ku, sesungguhnya aku adalah hamba mu.
sesungguhnya yang baik itu datang dariMU dan segala yang buruk itu datang dari ku.
Ya Allah engkau kasihi lah ayahku yang berada di sana ya Allah seperti mana dia mengasihi ku.
engkau jauhilah dia drpd api neraka mu ya Allah , engkau masukkanlah dia di dalam golongan orang-orang yang beriman ya allah . Amin

AL-FATIHA ....

aku sedih bila lihat korang bermain atau bermanja dengan ayah kamu. sebak hati wei :'')
bersyukurlah kamu merasa kasih sayang ayah .

tapi apa-apa pun aku tetap bersyukur sebab aku ada mak yang baik , yang tabah , aku tahu tak senang bagi seorang ibu tunggal nak besarkan 5 orang anaknya . but my mom did . :D
mak aku memang seorang yang tabah , apa  tak nya dia besarkan 5 org ank dia dgn usha dia sndri, aku tahu dia selalu mahu buat yang terbaik untuk kami tu pasal la kadang-2 lambat pulang , sebab sibuk dengan kerja . alhamdulilah kami langsung tak rasa terabai ,dia pandai cari masa untuk luangkan masanya dengan kami,
 i'm proud with u mom . :* for you

oklah korang, i've to go ! malam ni nak baca doa syukur soo !
goodnight  and ! selamat hari raya maaf zahir dan batin .
Peace :DD

Wednesday, 15 August 2012

tiga malam

asalamualaikum :)
apa khbar? sihat ? untungla klu sihat ,
aku ? aku kurang sihat . 
tiga malam . tiga malam dah aku merana dengan sakit ni, tapi apa pun aku bersyukur , terima kasih tuhan kerana memberikan aku cubaan mu ini, 
hari semakin hari aku semakin teruk (tak la teruk mana )
semua ni sebab kelalaian aku sendiri, aku yang lalai menyimpan ubat ku . arghhh . ya tuhan betapa lalai nya hamba mu ini ,

aku cuba ,aku cuba merahsiakan tapi lama kelamaan semuanya menjadi jelas.

hari pertama : 

selesma . ya , sakit biasa jak pun , so ak go on la dgn aktiviti seharian ku .
tapi bila dah pukul 10 malam , selesma aku menjadi teruk, then aku terus pergilah buat teh panas, 
and alhamdulilah kurang2 dah sikit so aku pon masuk la tidur.
Di sekolah : awal pagi hidung aku dah pun melelehkan lendiran dri hidung ku. euw ! and non-stop ak bersin
 -,.-

hari kedua :
semakin teruk . sebab kemarin aku pulang naik bas mini y b'air-con,
ok tak ka palui tu bas pi kasi full air nya, hue, aku dah la selesma , kena-2 pula angin sejuk tahap gaban macm tu dah sah-2 la aku makin teruk. sampai rumah jak terus mandi, selang beberapa jam suhu badan aku dah mulai naik, aku batuk-2 , nafas aku sesak, ok aku punyalah setangah mati cari mna ubt asma tu , tapi takda juga, hue, malangnya -..-''
1 malam aku tak dpt nk tidur sebab naku memang susah nak bernafas time tu. dan keesokannya memang la aku lemah , suhu badan naik , dgn batuk-2  dgn hidung yg berhingus lagi, memang tak a aku sekolah, tapi aku teruskan jak niat posa dan alhamdulilah sampai juga.
oyah . 1 ari aku terlantar kat katil jak . tapi ! tapi, terima kasih pada orang tu sebab susah jak mahu hantarkan ubat , thanks , di hargai :)

hari ketiga :
aku dah makan ubat yg orang tu bagi, tapi sebiji jak, alhamdulilah berkesan . 
thanks awak ! :D
suhu badan aku dah turun , cuma batuk-2 ni jak yg nampaknya semakin teruk, tak pa la , cobaan kan . 
apa apa pun aku berusaha agar puasa aku tak kan pecah ,yeah ! 

p/s :: wei doa kan aku sembuh wei, 

Monday, 6 August 2012

Coretan Hidup



Hello Wello Sello ?
asalamualaikum hamba Allah ! :)
Kehidupan bagaikan roda.
ianya berputar kadng di atas kadang di bawah,

kehidupan bagaikan cahaya lilin,

ianya bercahaya namun harus dijaga selalu dengan penuh berhati-2 jangan sampai apinya tepadam. 



Aku seperti orang si penjaga lilin itu, akan terus berusaha menjaga cahaya itu terus menyala agar perjalanan hidupku terus diterangi oleh cahaya lilin itu.

 Namun persoalannya, apakah aku mampu menjaga cahaya lilin itu sendiri ?



Mungkin aku bisa , tapi aku masih memerlukan orang sekeliling ku untuk menyalakan cahaya lilin itu jika cahaya lilin  itu terpadam di tiup dek angin atau diludah dek hujan .



Maaf, bahasa ku mungkin berkias , tapi sebenarnya aku hanya mampu mengungkapkan kata kehidupan melalui kata kias ini.

 aku bukanlah seorang kaunselor yang mampu memberi bimbingan pada orang lain kerana diri ku sendiri belum tentu boleh mengurus diriku dengan baik .

 Aku berjanji dengan diriku sendiri akan berbakti pada ibuku, membahagiakan ibuku sebelum aku membahagiakan diriku sendiri. itulah janji seorang anak kepada dirinya sendiri.so dear my beloved mom, that BAD DREAM make me realized , that I should aperciate you as my mother. I will take cre of you and i will pay back all the kind and love that you gave me since am baby.i will, i promise you. believe in me C':  x

Monday, 30 July 2012

Dunia.



Tersenyumlah wahai hati yang bersedih . Jangan kau sia kan hari mu dengan cerita sedihmu.
Saat kita menempuh onak duri dunia, derita sekali sekala mencuit hati,
Hati remuk menangis tidak henti, kesedihan terus menerus bersemadi di dasar hati.

Ketika itu, sabar pun sudah tak dikenali lagi.
Dalam terharu, air mata tertumpah juga.

Wahai hamba illahi,
Begitulah kehidupan di dunia, penuh dengan teka teki dan tanda tanya.
Adakalanya kita tersangat gembira, adakalanya kita tersangat kecewa.

Namun, janganlah kau risau manusia ,
Allah itu tuhan kita,
Tuhan yang maha luas kasih sayangNya.
Percayalah , Allah tidak akan menduka hambaNya kecuali utk melihat hambaNya
Tersenyum diasana, tertawa di sana, berbahagia disana , insyallah di syurga.
yang mengalir dibawahnya , sungai-sungai yang mendamaikan jiwa.

Wahai hamba Allah,
Jangan bersedih kerana kesedihan itu telah kamu lalui kemarin,
dan ia sama sekali tidak memberi manfaat pada hari keesokan nya,

Kesedihan demi kesedihan,
bakal membuat anda terperuk dalam keputusasaan dan dunia yang luas akan terasa sempit.
Padahal, dunia inilah kesempatan kita untuk dekatkan diri kepada Allah s.w.t untuk kita raih syurgaNya yang tersangat indah.

Janganlah kau bersedih, tapi senyumlah wahai manusia, tuhan menguji tanda dia mnyyangi mu,Bersyukurlah wahai manusia .
 

Friday, 27 July 2012

coretan aku


FOREVER YOUNG.

hello wello sello , and asalamualaiku. :)
Genaplah sudah umur ku 17thun.

Pada 17thun yg lalu, tarikh 27/07/1995 tepat pada wktu maghrib ,lahirlah seorang hamba Allah kedunia yang fana ini.seorang bayi yg berdarah merah,berbangsa bugis++cina,
dan bermula cerita hidup nya yang bercampur baur, takala sedih takala gembira ,semuanya berputar seperti roda.


and now , i am 17teen, yeah !! the number that all teen ever want it never end.
so, Thanks to Allah, sebab izinkan aku untuk masih bernafas di bumi-Nya.masih meminjamkan aku anggota tubuh yang lengkap.masih memberi peluang untuk ak terus menikmati kenikmatan dnian-nya.
dan kerana dia bagi aku peluang untuk membesar di tangan ibuku,ibuku yang penyanyang,understanding , memberikan aku pendidikan, dia la ibu dan dia jugalah ayah pada ku,i'm proud to be her daughter.she is a brave and indipndent women.and i wish i'll be a girl who hve high in  heels spirit.

well, ths year i'll facing a big test in my life. SPM , yeah, 
apa apa pun, insyaallah i'll make my mom proud of me.someday it will happen.

Thursday, 26 July 2012

Jarak.

Tiada kata yang perlu ku ungkapkan.
Jarak memisahkan kita. && kau , ku rasakan kau semakin hari semakin menjauh.


Pelbagai rintangan yang menemui ku,
Pelbagai cerita yang melalui ku,
Ada hati yang menjauh dari ku,
Ada hati yang mendekati ku,

Ku terima apa jua ketentuan mu.



Tuesday, 24 July 2012

Gelap.



Dunia.
perkataan yang nampak mudah tapi sebenarnya tak.
 ya Dunia. di mana semua benda hidup ada padanya, mahupun yang konkrit ataupun halus.

(maaf, aku tak tahu apa yang aku merepek kat atastu)


kemarin, masuk dah puasa ke4, alhamdulilah, tapi kemarin ntah kenapa penat rsanya badan, apa taknya, 
kelas sampai petang kemarin.
Sampai jak rumah rasa nak mata ni tertutup jak, tapi niat itu terbatal takala "papp" elektrik kat rumah mati. 
ArGGGGGGggggggHHHhhh.... (suara teriakan ku di hati)
Macm mana bole jadi ni? aiya. di fikiran ku berkata takpala , kejap jak ni mati, 
so aku tnggu la idup,smbil2 aku tnggu letrik hidup ak smpat mandi , buat nota sikit2.
tunggu punya tunggu, dah nak dekat dah buka puasa da.
eh? apa sal tak idup lagi ni ? (ku b'monolog )

Dan waktu berjalan, tak bisa mundur lagi, bgitulah kita . yg lepas tak mungkin akn b'ulang.
eh apa yg aku mrepek lagi ni -..- maaf.
ok , dah tepat jm 7, tpi tak idup lgi ,ok so mamak ku  dcided call tu lembaga tny2 knp dn knp.?

engatkan dah call ni trusla hidup, eh? rupanya tak juga, hue.
mahu tak mahu aku pun terpaksalah  belajar bercahayakan 3batang lilin.
dan tidur bertemankan si serangga yang bergelar nyamuk -..-

what the?? o.0

Saturday, 21 July 2012

Sahabat yang semakin jauh

sahabat.
ya, kau sahabat kami sebenarnya,
Tapi .. Kenapa kita seprti langsung tak kenal antara 1 sama lain ?
eehh sahabat, kami rindu kau , 
kami mau macam dulu ba, sama-2 semua. Tapi sekarang semua berupbah 180darja??

eh sahabat ?
kau tak rindu kami ka?
kau semakin jauh tahu ka?
semakin sombong , kami tak tahu apa salah kami, tpi kami dah minta maafkan?
tapi kenapa kau masih tak nak kawan kami?

sahabat,
mungkin kami jahat sama kau tpi sebenarnya kami sayang kau.
kau tahu tak apa yg kami perasan dgn perubahan kau?
kau dah tak mcm dulu dah, kau lain sangat.
kehadiran kau dah merosot, subjek-2 pon dah merosot,
sahabat? kau dah tak nak belajar dgn kami ka ?

sahabat ? kami tak tahu apa yg mungkin kau telah dengar , tapi percyala, kami sayang kau .
jangan rosakkan masa depan mu ya syg, klu kau mahu mnta ajar , kami ada , kami bukan la pandai sangat,tapi bolehla sikit-2.


p/s : sahabat , kami sentiasa ada bila kau perlukan kami,jangan malu-2, sebab kita kawan kan ? jangan sombong ya . =))

Friday, 20 July 2012

Coretan lama.


its time to let you go my dear sweet heart.
go and fly away , fly as far as you can.
i'm so so sorry, 

detik demi detik, berganti
hari demi hari.
Kini aku dan kau semakin hampir mencecah usia 17tahun. ops! sala, kau dah pun 17thn aku je blum =.='
aku masih teringat sewaktu pertama kali kita terserempak.
Sekolah kita. ya , disitulah bermula segalanya katamu.
Engkau pernah bercerita tentang segala usaha kau untuk cuba mengenal dan hampir pada ku.
dari pada langkah pertama kamu hingga kamu berhasil.

Aku dan kau , bermulalah cerita kita,tapi cerita kita hanyalah untuk sementara.
aku sayang kau, ia memang aku sayang kau , tapi bukan sebagai seorang kekasih.
itu sewaktu kita prtama kali kenal.maaf.
aku ingat, aku masih ingat pasal janji ku, aku tak pernah lupa.
aku tahu aku pernah cakap dengan kau yang aku akn cuba syg kau lbih lagi, 
tapi aku mungkir.aku jahat dengan kau.aku tinggalkan kau sebab lelaki lain dan aku menyesal dengan yang tersangat-sangat menyesal.

Detik demi detik berganti hari demi hari,
hari berganti dengan bulan demi bulan dan tahun pun berganti.
setahun telah berlalu,engkau telah pun lupa kan aku,
tapi aku ego, maaf,aku tak mahu kehilangan kau, aku cuba dekat dengan kau,
 dengan harapan kita boleh berkawan baik.
Tapi, harapan aku meleset sangat, kehadiran aku dalam hidup mu m'buatkan kau lagi tersiksa,
maafkan aku.aku tak pernah bermaksud untuk melukakan atau  memainkan peeasaan kau.
aku gadis yang jahat, kejam . ya. tu 2 perkataan yg seharusnya ada pada ku,
kerana telah menghancurkan semula semngat kau.

Kita sempat bersama pd thun ni, walaupun hanya seketika.
kita bahagia. dan aku rasa aku lah gadis yg bahagia sebab pernah kenal kau 
dan kau pun merasakan yang sama.

Tapi..

Oleh di sebabkan rasa dengki dan iri hati yang ada pada manusia, seorang gadis telah menyebarkan satu
cerita yang aku sendiri tidak tahu sejauh mana kebenaran itu,
satu  cerita yang keji,menghancurkan hubungan kita dan hmpir mnghncurkan hbgn ku dgn seorang kawan.
Aku bodoh kerana telah mempercayai nya.
sampai sekarang aku masih salahkan diriku.kenapa dan kenapa ???
Hati menidakkan cerita itu tapi telinga seolah-olah ingin mempercayai cerita busuk itu.
aku ambil keputusa utk tidak mengambil endah pasal tu, tapi hakikatnya aku hadirkan rasa benci pada kau.
aku pernah bersumpah aku tak mahu pernah kenal dengan kau. 
Tapi aku silap, aku silap besar, kesungguhan mu utk  dkat smula dgn ku m'buatkan aku sedar segalany.
betapa besarnya cinta mu padaku.

kau tahu? kau tu baik, baik sangat. kau ada rupa, kau ada segalanya , senang cerita kau pujaan gadis.
kau selalu dapat gadis yang kau mahu. tapi kenapa dgn aku kau sampai begini?
aku jahat, aku tahu aku jahat.aku kejam dengan kau. maafkan aku.

Aku hargai segala p'gorbanan mu.aku tak tahu macam mana nak balas segala jasa baik kau.
aku cuma banyak susahkan kau.maafkan aku.
engkau lelaki yang baik, engkau tak sptutnya dengan aku, 
kau layak dengan gadis yang lebih baik.dan jauh lebih baik dari aku.

Aku doakan kesejahteraan hidupmu di dunia dan akhirat, dan kehidupan yang akan kau lalui pada masa akan datang nanti. Aku mungkin tak kan pernah lupakan kawan yang baik macam kau .
Ingat, SPM dah nak dekat. pejam celik dah bulan 7 sekarang.
so, i wish the best for you syg =)


  



Monday, 16 July 2012

Coretan di malam hari.




Minggu yang sibuk,

day by day, and now is July ,

July, bulan kecemasan bagi aku pelajar yang bergelar calon SPM for this year ! (OHmyGod ! )

Aku bukan la pandai sangat, tapi masih boleh la diketegorikan orang yg punya fikiran,
and now, i'm going to study and study. Yeah.

i'll trying my best, insyaallah .


Tapi sebenarnya cerita yang kat atas tu bukan la cerita sbnarnya yang aku nak share.haha.
meh sini , ni aku nak cerita, Hari  ni  aku ada join 'instek race' yang di anjurkan oleh kelab sains dan math,
and setiap kumpulan ada tiga orang ahli, so aku , si Jasri dan si Em one group,( ok ya, memang aku sak sendiri perempuan dlm group tu. arghh.)   Tapi sbenarnya aku ok la juak , sebab klu b'group dgn lelaki ni memang tak bnyak mulut, haha , kita orang ok la , satu kepala semua sebab kita org pon 1 kursus, so okla,

walaupun kita orang tak  dapat no-5 jak, tapi kita orang ok. yang penting we ENJOY ! aku bukan la orang yang aktif besukan , so aku tak la kuat sangat lari, tapi dah bila b'group dgn llki ni, tpksa la aku nak kejar-2 drg dri blkg, apa tak nya aku b'group dgn llki, tak ka susa nak kejar, kejar? ya kejar, nama juga "instek race" so fahamilah maksudnya ye,

Apa apa pon, aku suka dorang dua tu, haha, apa tak nya , apa-apa pon drg dhulukan aku dulu, haha, tahu la , aku sda lah sendiri perempuan, kenak-2 lagi aku yang kecik molek ni, hue, hahaha .

Penat tapi berbaloi sangat, at least aku dapat  sesuatu yang baru hari ni.
okla, malam ni aku ada kenduri lagi, yeah ! makan makan , mama ku masak ayam lemon my fav ! so bubye .
see ya ! :D


Sunday, 24 June 2012

Update

aucummmh  ! fuhh -..- 
habuk suda ni blog. aiyah.lama suda tidak update oo.busy ba. hhe .
okla tak tau nak cakap pasal apa. 
.bye.

Saturday, 14 April 2012

thanks Allah :D


asalamualikum and olaaa blogger ! 
kemarin my cinta hati datang pi tawau ! arghh.. happy tersngat-2. kita org round 1 bndr , penat tu memang la penat tak dinafikan penatnya tapi takla terasa sngat sbb ada si cinta hati .

peristiwa hitam :
peristiwa hitam? eyup pristiwa itam , pertama kali dlm hidup ak , urgh !tau ka time kami kat fajar , kita org hmpir kena ugut tau tak org ugut tu siap bawa cutter lagi , . hahahaha ! lucu eh .
 kenapa ak masi ble ketawa?  nak tau kenapa ? 
Pertama : sebb time kitaorg mau kena ugut tu kita org buat muka rilek jaa. orang yg ugut tu yg buat muka macam takut-2,
hahhahahah ! tapi sebenarnya ak takut juga tpi ole di sbb kn ada si cinta hati yg pndai ni, jadi ak pon buat muka rilek jak :DD 
Kedua: org tu pakai cutter eh ! org pengugut tu pkai cutter , then nak m'ugut pon dekat-2 dgn pondok polis, haha, whtdapish eh ! 

peritiwa manis :
here , aku tak tahu nak cakap apa , tapi ni ada beberapa pic yg sempat kitaorg amek . hehe, ilyso syg !!



:DD



peace ! '_'V



oke. itu sejak :DD
by ! iloveyouso !


-------------------------------to be continue----------------------------------------





Tuesday, 10 April 2012

oi !

asalamualaikum and olaaa ma loply blogger !apa knbr ? ok ? sehat ? ok. good la.

psst ! sini kau orang, mahu crita ni sikit pasal sikawan satu ni.  kamu mau tau ka ? mau ka ? mau ka ? naa, ndak payah la ba, malas juga ak. haha ( mcm btul)




penasaran ka ? naa, sini ak cerita,

sebenarnya sejak dari minggu lalu lagi ak ad masalah ni, aish -.- aneh juga, kanapa juga sama ak kena ni masalah ba,tapi  takpa takpa ak terima dengan redha cobaan mu Ya Allah. heeh ^^.

ni nak cerita, bloger eh ?! kau tau ka kawan ku nama ny ci ziera?ee cii ziera ba.ea ba ci aziera tu. ea la dia, esh. naa , ndk tau kli kau, ni ak bgtau kau, nama ny tu si aziera ank ny pacik kasim , dia tu kawan ku sekaligus merangkap cuzie ku sbb dia punya ayah sekeluarga ayah ku, tapi kan ..

tapikan , tapi tapi ! hue~
kami begado suda eh, ee . sedih der T.T
aku pon ndak tau la kenapa sudh jadi begini, eh eh , lupa suda ak, ee skrg dia sombong suda ya, esh !
sombong btul laa pokok ny. xmau suda dia kawan sma ak , ak pon ndk tau la kenapa dia tak mau suda kawan ak , mungkin ak ad salah kut sama dia , mungkin tanpa ak sedar ak buat dia makdal kan? mungkin la tu.

wahai sii kawan ,
aku minta maaf k, kalau apa apa yg aku cakap buat kau makdal ak mint maaf k, btw ak rindu kau , sgt der ~ sedih tinguk persahabatan jadi macam ni ,

 p/s : apa apa pon ak ok sejak tu klu kau mau ckp apa k ? (:

Saturday, 7 April 2012

sedar tak sedar and tingting **

asalamualaikum n olaa reader !

selmat pagi , selamat hujung minggu ! apa kbr ? baik ? baikan , aku ? ak mestilah baik ba, hehe, sentiasa semenjak adanya si cinta hati ini (:

tak tau nak tulis apa hari ni , my mood sastera belum dtang lagi , so mlas mau tulis panjang lebar ni, so ni ni nak bagtau 1 ni jak , me and him already one month ! arghhh.? masi awal ? ea memang , masi awal lagi ni  masi muda lagi hubungan kami tapi itula permulaan nya, wlupon bru 1bulan tapi rasa nya mcm dah bertahun , apa tak nya klu kami memang dah kenal bertahum kan kan ? 

Btw, syg ? iloveyousofuck'much !! trust me i'll nver leave u syg . nver evr !! 
and thanks sebab selalu ad sama time ak susah, senang sedih  ee semuanya la ! terima ksih sangat-2 cinta !
mau tau ka ? u yhe one syg ! memng by la suda ba , xda suda duanya, tau ka ? tau ka ? hahha . sudahla, malas mau membebel pagi-2 , nanti kang ada pulak orang tu menintiskan air matanya , hehe , and...

Andi Anasz bin Andi Anwar , sesungguhnya ak mencintaimu kerana Allaah (':


                                                                                                                               asalamuaalaikum reader. 

Thursday, 5 April 2012

kembar kut?

olaa and asalamualaikum reader !

ni nak cerita pasal kembar . yup kembar ! kembar yg hampir sama dgn muka kita , kata orang setiap manusia mempunyai 7 orang kembar yg hampir sama dengan wajah nya , btulka tu?ak tak pasti sangat pasal statmen tu , tapi rasanya btul kut. ya kut ?(sbb not sure sgt)

di sekolah , ramai org kata kami ni twins , haha , ni nak tengok kembar aku ka? ni kata orang ak mirip sangat dgn ni kawan ak, nama dia nurazmaniza ! fb nya MAPEDIK LAKDEK, sepa tak kenal kan kan ? hehe,  ni pic nya , jap upload lu..

here! ni orangnya, cantik kan ?


  i told you ! memang cantik pon , baik lagi orgnya, peramah lagi ,
btul ni ,takda nak tipu .

and ni gambar kami , masa kami jalan2 ari sabtu tu , hehe . ily twinz !




sama kan ?kan kan ? banyak orang kata kami sama muka, iras katany, haha , sama ka ? need your opinion?

okla , mau pi belajar dulu , tak lama spm ni , seram der ~ ! bubbye .

Monday, 2 April 2012

my girlfriends (:

pssst ! hello there ? asalamualaikum reader ? berjumpa lagi (:

ni nak cerita bout my girlfriend at smTT. ops! jangan salah paham sayang . girlfriend mean kawan perempuan !
here girlfriend of mine name Amierah Idayu ! orang nya baik , cantik , manis di pandang , tapi dia ni gila2 juga , haha , dia la tu yang menurunkan ilmu kegilaanya sama ak . haha ! (jangan marah a b) tapi tapi kan . dia ni wlau gila mcm mn pon ttp pndai der ~ . btull ni  tak tipu pon , and tabiat budak 1 ni paling sudah ak hafl ialah time dia diam2 suda pastu tetiba ckp "aku sayang si teeet"(secret) . haha.kan kan ?

nini dia aku bagi tinguk dia org ny, comel kan kan ? memang comel ! sedangkan aku sendiri suka tinguk muka ny , cantik ehh. btul ni sumpah tak tipu der ~



fb dia Amierah Idayu , so serching2 la kat fb tu, hehe,
and ni ni dia ponya blogger : http://amierahidayu.blogspot.com/


okla, bubye . terima kasih sebab sudah intip-2 ni blog , chaow dulu : )

Sunday, 1 April 2012

gula-gula♥

pernah dengar tak ? mestilah kan ?

kotak hati by hujan :




on call , on call , on call , on call !! arggh, cara cinta jarak jauh merapatkan hubungan , hehe. ^^,



kotak hati, yup by hujan band . that song nice to hear ,and full of memories about me and my cinta hati. hehe, ak suka kat lagu ni pon sebab dia, btw my cinta hati nyanyikan lagu ni tadi time on call smbil main gitar , arghhh.. sweetnya (:




hey!hey!hey sayang ! tau ka ?tau ka ? ak kan sayang sangatsangatsangat kat kau! sangat ! sumpah tak kan curang ba ! catat itu memang di otak mu ya cinta ! kau juga kalau kau curang ak kasi buaya aku maka kau tu ! memang , aws kau tu . (ungutan yg tak pernah di buat dek orang)

berita baik :)) (senyum sampai ketelinga)

tadi dia kata confirm dah akan pi tawau , yeah ! senyum smpai tak kata apa time dia kata jadi dah .
tak sabar nak jumpa si dia, rindu sngat der !  

oklah . time to kemas barang sekolah , bye reader. asalamualaikum  (:


Saturday, 31 March 2012

sii sepet .




HELLO WELLO SELLO ?  apa khabar ? baik? ok good .

ni ni nak cerita about my cinta , nama dia Andi Anasz Andi Anwar, yup. bugis ba sama macam ak ,haha . tapi aku ada kacukan cina ,sama macam  dia, katanya atuk dia cina tula sebab mata dia sepet macam ni ha -.-(sambil buat aksi mata sepet) , haha , ee mata sepet cumil apa, aiya. korean katanya (suka sangat mengaku dri sendri)

dari sahabat menjadi kawan baik dari kawan baik menjadi kawan rapat dari kawan rapat menjadi kekasi dari kekasih menjadi ... ops ! cukup di sini,. yg kedepan nya tu tnggu *8 tahun akan datang , hehe

yup itu la , kata orang "lelaki dan perempuan tak kan kekal lama kalau berkawan sebab pasti akan menjadi kekasih" kata org, pada masa dulu2 ak dengan dia  memang bangkang abis-2 statmen tu. haha, (suka-suka sak nak bangkang). Tapi akhirnya, ohno! tengok la kami, we are . and kita org sgt2 stju dgn stmen org buat tu, haha. dari kawn menjdi pasangan.hehe^^

permulaan kami ..

frends :)

yup ,mulanya dari persahabatan , hee , kami punya la rapat sangat , sampai ada yang kata kitaorg couple . haha , dulu bila orang tany "kamu kapel ka ?" haha  3 words tu org tu. "kau gilakah apa?" hahahhahha . kompom ketawa besar time tu kalau dgr org tny soalan tu , and kitaorg rapat smpai cigu sendri ckp kitaorg kapel, haha . what the??? padahal rasanya biasa jak pon la, 

1 tahun 2bulan ! setahun 2bulan kitaorg jadi kawan n then wala tingting . setahun duabulan tu la kami sama2and skrg dia pindah sekolah .hue,sad., setahun duabulan tu la buat ak kenal dia, setahun duabulan tu la moment kitaorg, manis pahit semua sama2 ceh ! (macam dalam movie2 pulak) hee, 

hey! but its true, i can't without him. semua dah terbiasa buat apa pun ada dia  dgn dia,so bila  dia dah takda ni sangat-2 la sedi.hue, dua bulan yg lalu ,kita org sangat-2 la rapat , btul2 macam orang couple-ing ,hee, tapi sedih dia takda lagi.dia la semangat aku kalau bagun pagi2 pi sekolah.tau ka?tau ka? 

now. bersama ^^

dia pelengkap hidup aku. he is. dia penyang , baik , caring. roman , hee, kadang-2 tak percaya dia aku punya, haha, apa tak nya , dia la orang yg buat ak ketawa selalu , kdg2 buat aku marah , kadang2 buat ak sedih , and pernah sekali buat aku menagis macam orang yang mati laki , haha, but time tu la aku dan dia mulai cair. hue ~ 

percintaan jarak jauh  T.T

 yup! btul tu, cinta jarak jauh, penuh dengan cobaan . tapi cinta jarak jauh tulah yang akan menguji cinta antara kita . cinta jarak jauh .ada best nya, ada jugak yg tak best nya,  yg best nya tiap malam on call with cinta. ohmai! and yang tak bestnya ponyala rindu sma sii cinta hati ni ! urghhhh . but its ok, ku menungu wahai bakal imam ku ,and insyallah 8tahun akan datang , hehe .

okla , cukup la malam ni, megantuk suda, mau wc sama sii cinta hati dulu ,bubbye  n asalamualaikum. peace  ((: 

  




Friday, 30 March 2012

what's on your mind ?

asalamualaikum and selamat petang ! so? pa kabar ? sehat sedja kan ? kalau tak sehat mana buli online kan ? kan ? hehe .

hmm,tahun 2012 kan? tahun ni ak duduki  a big test ! yes SPM !! a veryvery BIG test ! test yg dapat menentukan perjalan hidup aku pas ni, sama ad aku pas or not ! so gementar der ~

huh ! last year punya la bny ketingalan pelajaran , si ths year terpaksa la nak push kan diri belajar , minat pelajaran yang tak minat ,

urghhh ! sejarah ! yes subjek sejarah la satu-2 nya subjek yg sgt-2 ak x suka, sgt-2 tak boleh masuk ke dlm kepala otak ak yg keras ni ! urgh , stress der , satu apa pun xtau , pasal UMNO? BATAS? API?BILA , DIMANA , SEBAB , FAKTA  n blablablabla ...

math sains , subjek yang ak mulai jatuh cinta ! and sampai nak jadi saintis kunun nya la. hahaha. ! ^^,
sebab cigu yg mengajar sangat-2 lah baik !

BM/BI ? hurm , susah sikit la, esei ?! urrghh ! sangat la blur , karangan sampai 300++  perkataan ! urghh, habis nak perah otak , nak tahu ayat pasif la , grammar kena betul ! n so many tthing la ~

so, the cnclusion is ! BELAJAR BAGUS ! study smart  and tengok-2 lah rancangan astro tutorSPM . (:


Wednesday, 28 March 2012

jangan salahkan kami !

asalamualaikum ! hello wello sello (:. its me qdew , back with alot of my merepek story .
ni nak cer cita skit , bout my friend ! urgh !

 dear kawanku,
           ak sayang kau sebab kau kawan ku, sejak kebelakangan ni kau macam menjau dari kami, tak pa, kami faham , kami selalu bangkang apa yg kau cakap dan keputusan mu, tapi percayala kami bangkang sebab kami syang kau dan tak mahu jatuh lagi dalam lubang di mana kau pernah jatuh dulu, . lagi ni, if kau ada masalah cer cita gn kami , kami akan bgi pendapat yg kami rsa baik untuk kau , kami tahu kami tak la kenal sangat dengan boyf kau, but dari cara dea layan kau kami suda dapat tangkap perangai dia, guy is very complicat syg ! and bfre that , kami mahu kau tahu,sebenarnya bukan kami yg menjauh, tapi kau yg menjauh , kami tahu kami ni apa la sngat mau sokong kptusan mu yg akn mnjtuhkan kau sndri . kau yg mnjauh dari kami so please ! jgn ckp kami yg menjauh , kami tegur kau tapi kau yang mcm mau tak mau sak melayan , kami tu ok sak . ok la , hope kau faham apa yg kami ckap ni ya !


p/s : kami nasihat kau sebab kami sayng kau , skrg its up to you. peace ._.V !

Tuesday, 27 March 2012

do anyone hve a friend ? mstila ada kan ? semua orang punya kawan , tpi besa ny, x smua kita punyai kawan yg sangatsnagat memahami kita and selalu ad bila kita perlu , right ? no wonder la if org dlu2 smpi skrg kta "kawan sejati susah di cri, kwan bsuka melambak " jangan terasa ya,  me teda mention nama sepa2 or mksudkan sepa2 , but this is the fact tht u hve to face ,right babe ?