Coretan si gadis kecil dengan dunia besarnya .



Wednesday 15 August 2012

tiga malam

asalamualaikum :)
apa khbar? sihat ? untungla klu sihat ,
aku ? aku kurang sihat . 
tiga malam . tiga malam dah aku merana dengan sakit ni, tapi apa pun aku bersyukur , terima kasih tuhan kerana memberikan aku cubaan mu ini, 
hari semakin hari aku semakin teruk (tak la teruk mana )
semua ni sebab kelalaian aku sendiri, aku yang lalai menyimpan ubat ku . arghhh . ya tuhan betapa lalai nya hamba mu ini ,

aku cuba ,aku cuba merahsiakan tapi lama kelamaan semuanya menjadi jelas.

hari pertama : 

selesma . ya , sakit biasa jak pun , so ak go on la dgn aktiviti seharian ku .
tapi bila dah pukul 10 malam , selesma aku menjadi teruk, then aku terus pergilah buat teh panas, 
and alhamdulilah kurang2 dah sikit so aku pon masuk la tidur.
Di sekolah : awal pagi hidung aku dah pun melelehkan lendiran dri hidung ku. euw ! and non-stop ak bersin
 -,.-

hari kedua :
semakin teruk . sebab kemarin aku pulang naik bas mini y b'air-con,
ok tak ka palui tu bas pi kasi full air nya, hue, aku dah la selesma , kena-2 pula angin sejuk tahap gaban macm tu dah sah-2 la aku makin teruk. sampai rumah jak terus mandi, selang beberapa jam suhu badan aku dah mulai naik, aku batuk-2 , nafas aku sesak, ok aku punyalah setangah mati cari mna ubt asma tu , tapi takda juga, hue, malangnya -..-''
1 malam aku tak dpt nk tidur sebab naku memang susah nak bernafas time tu. dan keesokannya memang la aku lemah , suhu badan naik , dgn batuk-2  dgn hidung yg berhingus lagi, memang tak a aku sekolah, tapi aku teruskan jak niat posa dan alhamdulilah sampai juga.
oyah . 1 ari aku terlantar kat katil jak . tapi ! tapi, terima kasih pada orang tu sebab susah jak mahu hantarkan ubat , thanks , di hargai :)

hari ketiga :
aku dah makan ubat yg orang tu bagi, tapi sebiji jak, alhamdulilah berkesan . 
thanks awak ! :D
suhu badan aku dah turun , cuma batuk-2 ni jak yg nampaknya semakin teruk, tak pa la , cobaan kan . 
apa apa pun aku berusaha agar puasa aku tak kan pecah ,yeah ! 

p/s :: wei doa kan aku sembuh wei, 

No comments:

Post a Comment